شب چهار شنبه رسید دلم هوای جمکران رو کرد  ،البته همیشه دوس داشتم ودارم که هر چهار شنبه برم جمکران و خلوتی با خدا وامام زمانم (عج) داشته باشم ،ولی خب بعضی وقتها توفیق نمی شود.

اما این دفعه توفیقی حاصل شد به لطف خدا.

بعد از نماز ودعا وزیارت پسر کوچک یکی از دوستانم که با هم رفته بودیم جمکران اصرار به باباش کرد بریم سر چاه .

رفتیم سر چاه با این که دیر وقت بود، باز هم کلی از مردم آنجا بودند در حالی نوشتن عریضه ودرد دل  برای امام زمان(عج).

پسر کوچک رفیقم از باباش یک کاغذ و قلم گرفت، رفت گوشه ای که ما نبینیم به زبون بچگی خودش چیزهای رو در برگه نوشته انداخت توی چاه

دقت کردم دیدم  اکثرا کسانی که آنجا بودند،فکر می کردند چه بنویسند در برگه ،غافل از این که باید با امام زمان (عج)دلت حرف بزنه، نیتت پاک باشه.

سرت رو درد نیارم ،ما اکثرا امامان معصوم(ع)  رو خوب نشناختیم .

وقتی که اینها رو دیدم  بیاداین حدیث افتادم؛

در حدیثی می خوانیم:پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) می فرمایند«هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است"

: مَنْ مَاتَ وَ لَیسَ لَهُ إِمَامٌ فَمِیتَتُهُ مِیتَةٌ جَاهِلِیةٌ؛

کلینی، الکافی، ۱۴۰۷ق، ج۱، ص۳۷۶

 البته در باره این حدیث کمی دقت کنید مطالب جالبی رو خواهی دید

تفسیر حدیث با خوتان.

 

اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَکَ لَمْ اَعْرِف نَبِیَّکَ

اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَکَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَکَ

اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دینى

 

خدایا خود را به من بشناسان، زیرا اگر خود را به من نشناسانى فرستاده ات را نشناخته ام،

 خدایا فرستاده ات را به من بشناسان، زیرا اگر فرستاده ات را به من نشناسانى حجّتت را نشناخته ام،

خدایا حجّتت را به من بشناسان، زیرا اگر حجّتت را به من نشناسانى، از دین خود گمراه مى شوم.