وقتی فیلم گاندو را نگاه کردم که چطور این هم نفوذ در بدنه اصلی ترین کشور ایجاد شده .

یاد جمله ای افتادم که خیلی وقت پیش  مطالعه کرده بودم برای شما هم بیان می کنم

تا با دقت بهش فکر کنیم  که چرا؟

این همه بعضی ها دلشهان خالی شده که به راحتی در آنها نفوذ می کنند.

--------------------

ابوسعید خراز.

او می گوید:شبی ابلیس را به خواب دیدم .عصایم را برگرفت تا او را بزنم هاتفی فریاد کشید، که اواز عصای تو نمی ترسد.

او فقط از نوری که در دل تو است می گریزد.

به شیطان اشاره کردم که به نزدیکم بیاید .

گفت: «من نمی توانم چون آن چه که موجب نزدیکی من به ابنای بشر می شود، در دل شما نیست .»

گفتم :«آن چیست؟» گفت: «حب دنیا»

 مردان خدا ص178

این روایت هم برای تکمیل نفوذ.

امام صادق علیه السلام :می فرمایند نخستین چیزهایى که موجب نافرمانى و معصیت خدا شد شش چیز بود :

دنیا دوستى ، ریاست طلبى ، شکم پرستى، زن دوستى ، پُر خوابى و راحت طلبى .

بحار الأنوار : 73/60/29