صبح که از خانه بیرون رفتم ؛گفتم امروز دیگه باید مواظب تیرهای دشمن (شیطان) باشم بخاطر اینکه  چند روز پیش یکی از تیرهایش چنان بهم خورد ،که تا دوهفته مریض بودم وبه سختی توانستم اون تیر رو از بدنم خارج کنم .

پس امروز دیگه باید مواظبت می کردم ،تو همین افکار بودم که یکدفعه تیری از کنارم رد شد با تمام تلاش نگذاشتم بهم بخوره .

«بله آن تیر صحنه ای بود که آنروز نگاه نکردم» وتا شب هم هر تیری که می آمد او را دفع می کردم . شب خوشحال بودم که توانسته بودم جسم و روحم را از تیر های سمی شطان در امان نگه داشتم.

و حالا این جملات رو بدقت فهمیده بودم

از نظرعلمی ثابت شده است که از جمله عواملی که نیروی جاذبه در انسان را وادار به فعالیت می کند، نگاه و چشم افکنی می باشد.

امام صادق علیه السلام می فرمایند :

 النَّظرَةُ سَهمٌ مِن سِهامِ إبلیسَ مَسمومٌ ، مَن تَرَکَها لِلّهِ عز و جل لا لِغَیرِهِ أعقَبَهُ اللّهُ إیمانا یَجِدُ طَعمَهُ  .

نگاه حرام ، تیرى زهرآلود از تیرهاى شیطان است . هر کس از این نگاه به خاطر خداوند ، بگذرد ، خداوند ، به وى ایمانى مى بخشد که لذّتش را بچشد .

 

منبع : کتاب من لا یحضره الفقیه ج ۴ ص 18